למה הארגונים צריכים לעבור לעולם הדיגיטלי

מהפכת המידע העניקה לנו גישה למגוון נתונים שהולך וגדל, שימוש במכשירים ניידים, מספר מסכים שמקיפים אותנו, צעירים המתמצאים בטכנולוגיה וחברות ושירותים שמחוברים לעולם הדיגיטלי.

 

בגלל זה כיום הארגונים מתמודדים עם אתגרים חדשים. בעבר מחירים אטרקטיביים או מוצרים חדשניים היו אסטרטגיות מספיק טובות, אבל העולם הדינמי והגלובלי של ימינו דורש הרבה יותר מכך.

יש ללקוחות הרבה פחות סבלנות והם יודעים הרבה יותר טוב לגלוש באינטרנט ולמצוא את מה שהם רוצים. בגלל זה הרושם הראשון הוא כה חשוב.

האם מספיק פשוט להיות שם, באינטרנט?

חשוב להבין שבימינו אתר אינטרנט של החברה הוא רק נקודת ההתחלה. קיומו של אתר אינטרנט היא דרישה בסיסית, אך זה לא מספיק. אתר האינטרנט שלכם צריך להתאים לסוגי מסכים שונים ולמכשירים שונים, כמו סמארטפונים ומחשבים ניידים.

לעתים קרובות התאמת האתר למכשירים ניידים גם מחייבת שינוי התוכן והמסר המועבר – כולל העיצוב, הממשק והפונקציונליות.

מה עוד נדרש?

ההצעה הבאה היא רק קצה הקרחון: יישום (מה שידוע גם בשם אפליקציה) יכול להיות כלי יעיל ושימושי מאוד עבור הלקוחות שלכם, למשל:

  • יישומים שמאפשרים ללקוחות לעקוב אחר ההזמנות, החשבונות שלהם ופעילות אחרת בתוך החברה.
  • יישומים שיווקיים שמייצרים באז עבור שירות או מוצר חדש – לפעמים בצורה של משחק ויראלי.
  • יישום בו ניתן להשתמש ככלי עבודה – למשל מחשבון.
  • קמפיינים שיווקיים.
  • קמפיינים בפלטפורמות דיגיטליות, למשל ברשתות חברתיות, דיוור ישיר ומיני-אתרים.
  • קמפיינים נסתרים או גלויים שמעודדים לקוחות למעורבות פעילה במותג, או קמפיינים הרפתקניים שמזמינים את הלקוח אל עולמו של המותג.
  • מכירות מקוונות ומבצעים מיוחדים.

אלה דרכים נהדרות להגיע ללקוחות ולבנות מערכת יחסים חזקה אתם.

היו בטוחים שכבר לא צריך לדאוג מחנויות מקוונות:

  • בשנת 2013 סקר שנערך עבור חברת ויזה אירופה הראה כי 85% מבעלי כרטיסי האשראי שלה רכשו מוצרים ושירותים באינטרנט.
  • מחקרים מראים כי בערך 58% מבני 14 ומעלה מחפשים מידע לצורך רכישת מוצרים מראש באינטרנט.
  • הנתונים האלה עולים כל הזמן, בזכות היתרונות העצומים של רכישה באינטרנט: מהירות, זמינות, מיידיות, נוחות ומחירים אטרקטיביים.
  • הטכנולוגיות החדשות מאפשרות לחברות להביא את המוצרים שלהן אל המשתמש, היכן שזה לא יהיה, ללא צורך בגישה לאתר אינטרנט ייעודי לקניות מקוונות.

כלים ארגוניים פנימיים

כגון:

  • פורטלים פנימיים, מערכות מלאי, ניהול לקוחות, מדידת ביצועים, איסוף וניהול נתונים מכל המערכת הארגונית וכד'.
  • שימוש בטכנולוגיות ובכלים חדשניים מקצר את התהליכים ומאפשר בקרה מהירה ופשוטה של נתונים וגישה לנתונים.
  • סביבת העבודה הופכת לסביבה דינמית המשתנה ללא הרף.
  • פעילות מהירה וממוקדת חיונית בעולם העסקים ונדרשת להישרדות.
  • התאמה אישית
  • זו מגמה גוברת בשוק, בזכות הכלים הטכנולוגיים הקיימים.
  • זה מאפשר לארגון להציג ולשדר ללקוחותיו מסר ספציפי, בהתאם לאישיותם, להרגלים ולצרכים שלהם.

אלה רק כמה דוגמאות, וכמו עם כל מגמה אלה שמובילים ומעזים הם אלה המפיקים את התועלת הגדולה ביותר.

מצד שני, אלה שמהססים להפוך את הארגון שלהם לדיגיטלי – הם אלה שאינם שורדים. קחו לדוגמה את קודאק, נוקיה או בלוקבסטרס – ענקי העבר שכעת מתקשים לשרוד ולהמציא את עצמם מחדש.

אז מה דעתכם? האם החברה שלכם מוכנה לדיגיטל?

Skip to content