כלי שיווק דיגיטלי שהם חובה להגברת היעילות

חשוב להתחיל את השיווק ברגל ימין כדי להבטיח הצלחה בהמשך הדרך. כבר הפסקתי לספור את החברות שהגיעו אלינו וביקשו עזרה, רק כדי לגלות שהן לא הגדירו את הקודים הנכונים, או לא זיהו את מילות המפתח הטובות ביותר בהן כדאי להתמקד, או לא עשו משהו כה פשוט כמו הטמעת קודי מעקב בקמפיינים שלהם במטרה להבין האם קמפיין כלשהו הצליח באמת.

הגיוני להניח שעד עכשיו כולם הבינו כי הוספת הקודים המתאימים או שימוש בכלים המקוונים החינמיים הזמינים עבור פרסום מקוון, או אפילו משהו כמו לוודא שהקמפיין שלכם מסודר ומאורגן כך שלא תדלגו על אף שלב חשוב הם דברים שמובנים מאליהם.

אם אין לכם אנשי מקצוע בתחום השיווק שחיים ונושמים את כל הדברים האלה, רוב הסיכויים שתחמיצו כמה מרכיבים חשובים בשלבי המחקר והתכנון, ובהתאם לזאת ייתכן ששלבי האסטרטגיה וההקמה יחטיאו את המטרה וכתוצאה מכך הקמפיינים שלכם לא ימצו את מלוא הפוטנציאל שלהם.

כמו שהמורים שלי תמיד הזכירו לי: "מי שנכשל בהכנות צריך להתכונן לכישלון". אם אתם רוצים להיות ערוכים להצלחה, אז עליכם לוודא שהכלים השיווקיים שלכם נבנו כראוי ומיושמים בצורה יעילה. אחרת תגיעו לתסכול אותו ניתן היה למנוע בקלות.

בגלל זה אנחנו רוצים להמליץ לכם על הכלים השיווקיים הבסיסיים ולוודא שאתם ערוכים להצלחה. יש סוגים רבים של כלים בהם היינו יכולים להתמקד, אבל הרגשנו שכדאי לנו לצמצם אותם לשלוש קטגוריות.

  1. ארגוני
  2. ניתוח נתונים
  3. עיצוב

עוד לפני שתתחילו

הצעד הראשון במטרה לוודא שתשיגו את היעדים שלכם הוא להיות מאורגנים. קשה לי לתאר לכם כמה פעמים עבדתי עם חברות שלא הצליחו לתכנן יותר משבוע קדימה, כי הן פשוט לא סידרו את המשימות שלהן מחוץ לגיליון אלקטרוני. או שאין תקשורת פנימית וחיצונית במחלקות, וכך משימות ואפשרויות צמיחה נופלות בין הכיסאות. 

כמובן, יש כלים יקרים כמו Salesforce או SEMRush שנראים מצוין ומציעים מאפיינים מדהימים שמתחברים למכירות. השאלה שעליכם לשאול את עצמכם היא "למה אנחנו זקוקים עכשיו?", כך שהכנת הדברים האלה לא תדרוש יותר מדי זמן ומאמץ ותוכלו לצאת לדרך ולהתקדם באותו הכיוון עם כל הצוות שלכם או במחלקות מרובות.

שני מרכיבים עליהם כדאי לכם להתבונן הם תקשורת ונגישות. כדאי לוודא שהכלים בהם אתם משתמשים יעזרו לכם לתקשר טוב יותר וגם לוודא שהמידע נגיש בקלות עבור כל החברה. הדבר האחרון שמנהל או סמנכ"ל רוצה לשמוע זה שמישהו מהצוות לא הצליח להשלים משימה מפני שהוא פשוט לא הצליח למצוא את המידע הנדרש או לא קיבל תשובה לשאילתה.

Marketing tools to achieve brand marketing goals

Slack 

אם אתם מחפשים אחר הכלי הטוב ביותר לשיתוף פעולה בין מחלקות או בין פרויקטים, אז זה הכלי בו כדאי להשתמש כדי שכולם יהיו באותו ראש. במשך זמן מה המליצו על קבוצות WhatsApp, אבל Slack מציע מאפיין אחד ממנו אי-אפשר להתעלם. ב-WhatsApp חבר חדש שהצטרף לקבוצה לא יכול לראות הודעות ישנות. לעומת זאת, אם תוסיפו חבר חדש לקבוצה ב-Slack תהיה לו גישה לכל ההודעות, כך שהוא יוכל בקלות לחפש מילות מפתח שיעזרו למצוא את התוכן הרצוי. ויש משהו עוד יותר טוב: כאשר אתם מתייגים מישהו בתגובה, אותו האדם יקבל גם התראה באימייל עם קישור לתגובה, מה שמאפשר להבין את הקונטקסט ביתר קלות.  אפשר אפילו לשלוח לחברי צוות הודעות פרטיות, אם אתם לא רוצים להטריח את כל הקבוצה.  

ClickUp

המרכיב השני של עבודה מסודרת הוא שימוש במנהל משימות. יש המון כלים מסוג זה והשתמשתי ברבים מהם, אבל בסוף רובם השאירו תסכול. הכלי האהוב עליי מסוג זה עד כה הוא ClickUp. הוא מצוין לפרויקטים קטנים או גדולים וקל מאוד להשתמש בו. 

אני רואה שכולם מקדמים את Trello, אבל ממש המשתמש שלו פשוט לא לטעמי. הוא קל מאוד לשימוש, אבל כשאתה מגיע ללוח ויש שם כל-כך הרבה משימות זה פשוט מבלבל. כמו עם כל כלי, צריך לוודא שאתם משתמשים בו נכון כדי באמת להפיק ממנו תועלת. (ארחיב על כך בפרק הבא). Asana הוא כלי נהדר, אבל הוא קצת יותר יקר ונדרש זמן כדי להתרגל לממשק המשתמש שלו ולהשתמש בכל המאפיינים. 

פוסטים ברשתות חברתיות

Hootsuite היא עדיין הבחירה הראשונה והפלטפורמה המובילה בשוק לארגון ותזמון של פוסטים ברשתות חברתיות. פשוט קל להשתמש בה ואתם יכולים לראות בבירור מה מתוכנן אצלכם ברשתות החברתיות. גם Oktopost היא פלטפורמה מצוינת, אז הכול באמת תלוי בתקציב, בהגדרות לוח המחוונים ובמה שמרגיש נוח לשימוש עבורכם.

השתמשו בידע שלכם

 השגיאה הטיפוסית שרבים עושים בתחום הטכנולוגיה היא להשתמש במשהו מתקדם יותר כדי לעשות בדיוק את אותו הדבר שהם עשו קודם לכן. כשאתם מחליטים להתחיל להשתמש בתוכנה חדשה, הדבר החיוני להצלחתה זה להבין מה בדיוק ישתנה לעומת ההתנהלות שלכם עכשיו. לא רק מבחינת היעילות, אלא מה למעשה ישתנה באופן בו אנחנו מעורבים במשימה עצמה ומשלימים אותה. זה המצב עם התוכנה הבאה. אם אתם משתמשים בתוכנה חדשה והגדרתם אותה כראוי, אז ודאו שאתם מנצלים את התוצאות שלה על-ידי ביצוע שינויים באסטרטגיה העסקית שלכם. 

Google Analytics 

עד כה רוב בעלי העסקים שמעו על Google Analytics ומשתמשים בו. למרבה הצער, רוב האנשים לא משתמשים בו כראוי. רוב האנשים והחברות שאתם עבדתי משתמשים בו כדי לנטר את מה שקורה באתר האינטרנט שלהם. זה רק חלק קטן מאוד ממה שהשירות Google Analytics בעצם יכול לעשות. הסיבה לכך שרוב האנשים נצמדים לפונקציות הבסיסיות קשורה אופן שבו השירות הוגדר. 

כשאתם מתחילים להשתמש ב-Analytics, הקפידו לעשות שיעורי בית לפני כן. הוספת קוד של Google Analytics לאתר אינטרנט זו התחלה נהדרת, אבל אפשר לעשות הרבה יותר מכך כדי לעזור לעסק שלכם לצמוח. 

הגדירו את היעדים

זה יעזור לכם עם האסטרטגיה העסקית שלכם באופן כללי, אבל בפרט יש ב-Google Analytics אופציה להגדיר את היעדים באופן שיאפשר לכם להבין האם אתר האינטרנט עושה את מה שאתם מצפים ממנו.

זה אומר להגדיר ב-Google Analytics יעדים שיאפשרו ל-Analytics להבין מה נחשב כהצלחה באתר שלכם. האם מדובר במילוי טופס? האם זו קריאת בלוג או צפייה בסרטון? האם זו רכישת מוצר? צריך להעריך כל יעד ויעד, ואז תוכלו להבין האם הטופס, הבלוג או דפי הרכישה שלהם מוצלחים.

הגדרת קודי המרה

לאחר שהגדרתם יעד, עליכם להוסיף לאתר האינטרנט את קוד ההמרה המתאים, בהתאם ליעדים שקבעתם לעצמכם. בדרך כלל קודי ההמרה מבוססים על הרכישה אותה אתם רוצים שהמבקר יעשה.

לאחר שהגדרתם את שני הדברים האלה, תוכלו להתחיל לנתח במה האתר שלכם מצליח. ואז מגיע האתגר. אם יש באתר שלכם משהו לא מוצלח, עליכם לשנות את זה. עצם הידיעה זה לא מספיק טוב. עליכם ליישם את הנתונים שהשירות נותן בהתבסס על ההגדרות שלכם. אפילו אם דף כלשהו כן מוצלח, תמיד אפשר לשפר ולעדכן אותו לפי מילות מפתח ולבצע עדכוני תוכן. 

וזה רק קצה הקרחון במה שהשירות Google Analytics יכול לעשות.

מפות חום

Google Analytics יכול להגיד לכם הרבה על מה שקורה באתר שלכם, ויש אנשים שרואים במפות חום סוג של מותרות. מפות חום הן למעשה כלי המאפשר להבין על מה בדיוק האנשים לוחצים באתר האינטרנט. אילו כפתורים, קישורים, תמונות או כל חלק אחר של האתר זוכים למירב תשומת הלב. 

התוכנה הכי ידועה שיכולה לעקוב אחר הדברים האלה עבורכם היא CrazyEgg. 

שוב, אם אתם מוסיפים את הקוד שלה ורואים מה עובד ומה לא, אבל לא טורחים לשנות שום דבר, אז מה הטעם בכך שקיבלתם את המידע? התחילו לבצע מבחן A/B עבור כפתורים שונים או חלקים שונים של האתר שלכם כדי לראות את מעורבות המבקרים. אם יש מקום אליו לא מגיעים גולשים, אז צריך להחליף אותו. או אולי להעביר אותו למיקום אחר. אם אתם רואים באתר נקודה שזוכה לתעבורת רשת גבוהה והרבה לחיצות, הקפידו להשתמש באותו המקום ליעדים החשובים ביותר של האתר שלכם. 

כלים שראוי לציין לאיסוף נתונים והבנת מילות המפתח של האתר שלכם ומה יעזור לקדם תעבורת רשת: 

  • Ubersuggest
  • Kissmetrics

Make it Pop 

כמובן, אוכל פשוט לכתוב שהדרך הטובה ביותר לקבל מודעות פרסום מקוונות עם עיצוב איכותי ושירות לקוחות מצוין היא בעזרת הסטודיו שלנו למיתוג…

Canva

אם אתם רוצים לטפל בעיצוב בעצמכם, התוכנה המובילה למטרה הזו היא Canva. אם יש לכם כישרון בעיצוב, אבל אין לכם הידע הטכני הנדרש כדי להשתמש באחת מתוכנות העיצוב המתקדמות הרבות, אז Canva היא התוכנה שמתאימה לכם בול. 

התוכנה המקוונת שלהם תעזור לכם לעצב מודעות פרסום שנראות מקצועיות. יש להם ספרייה ענקית של תבניות וסגנונות עיצוב ומגוון אפשרויות סטטיות או מונפשות. שלא לדבר על כך שהכול מסודר לפי פלטפורמות, כך שקל ממש למצוא את הגודל הנדרש. 

יש להם גם אופציות לעיצוב עלונים, לוגואים ומצגות. יש להם אפילו קטגוריות מוכנות לחגים הקרובים ולאירועי הנצחה מקומיים ובינלאומיים.

לא בונים הצלחה בין לילה

אין יותר תירוצי תקציב או אפילו תירוצים של מחסור בזמן. יש המון כלים נהדרים שיעזרו לכם להקים או להצמיח את העסק שלכם. הקפידו לעבוד בצורה מסודרת מההתחלה. אחרי שהעסק יתחיל להתקדם, יהיה קשה לאמץ הרגלים ארגוניים טובים. וזה אומר שאסור לחשוב רק בטווח הקצר. כשאתם מגבשים תחזית ל-5 שנים אל תהיו כלליים מדי. התבוננו על הצעדים אותם עליכם לעשות כדי לוודא שתגיעו ליעד, ואז דלגו ל-5 השנים הבאות. הגדירו את הקודים המתאימים עבור אתר האינטרנט, האימייל והרשתות החברתיות שלכם, כדי שתוכלו לצבור את הנתונים להם אתם זקוקים על מנת להעריך את מצבכם ולקבל החלטות חשובות לעתיד. לבסוף, אל תיבהלו מעיצוב בכוחות עצמכם. יש פלטפורמות שיכולות להבין את החששות שלכם ומוכנות לעזור לכם לייצר בקלות חומרים שיווקיים שנראים טוב.

אז למה אתם מחכים? התחילו כבר היום ושדרגו את השיווק והמיתוג שלכם.

Skip to content