עיצוב מונפש – כבר מזמן לא טרנד חולף (Motion Graphics)

ככל שצריכת הווידאו ממשיכה לגדול במרחב הדיגיטלי, המגמות מצביעות על כך שהשימוש בעיצוב מונפש רק יגדל בביקוש וביכולת. מותגים רבים, משרדי פרסום, משפיענים ועוד, מסתמכים על עיצוב מונפש כדרך יצירתית, מגוונת ומשפיעה המסייעת להם להתחבר לקהלים שלהם.

3 סיבות למה כדאי למותגים להשתמש בעיצוב מונפש

אז מה זה בעצם עיצוב מונפש?

עיצובים מונפשים הם עיצובים חזותיים שנמצאים בתנועה ונוצרו באמצעות תוכנת עריכת וידאו דיגיטלית.
בדרך כלל הם משלבים:

  • גרָפִיקָה
  • טֶקסט
  • תמונות סטילס
  • שֶׁמַע
  • קטעי וידאו

מה המטרה של עיצוב מונפש?

המטרה היא לשלב עיצוב חזותי יחד עם תנועה על מנת להעביר רעיונות ומסרים בצורה מושכת ודינמית. ניתן להשתמש בהם כדי להעביר מידע, לספר סיפור ו/או לקדם מוצר או שירות. עיצוב מונפש עושה שימוש באפקטים של תנועה ומעברים כמו 'ניגוב', 'התמוססות', 'זום', 'היפוך' וטכניקות נוספות כדי לחבר בין אלמנטים ויזואליים ולשמור על סקרנות הצופים.

למה עיצוב מונפש משמש?

שימושים נפוצים של עיצוב מונפש כוללים:

  • כותרות של סרטים ותוכניות טלוויזיה
  • פרסומות טלוויזיה
  • סרטוני הסבר
  • לוגואים מונפשים
  • טיפוגרפיה
  • תכני וידאו מקוונים

כיצד מותגים גדולים משתמשים בעיצוב מונפש?

כיום, רוב השחקנים הגדולים, אם לא כל השחקנים הגדולים, משתמשים בעיצוב מונפש, הנה כמה דוגמאות:

  • Apple
    כאשר אפל משיקים מוצר חדש שלהם, הם משתמשים בגרפיקת תנועה במודעות הקמפיינים, כך הם מציגים את המכשירים ומערכות ההפעלה שלהם. האנימציות משמשות להצגת תכונות ויכולות בצורה אלגנטית ומושכת.
  • NIKE
    נייקי מייצרת לעתים קרובות מיני-סרטים מעוררי השראה עם עיצוב מונפש נועז יותר המשולב עם צילומים אמיתיים. הסטייל הזה מעצים את החוויה והאנרגיה המתקבלת מהפרסומים שלהם.
  • Coca-Cola
    קוקה קולה משלבת עיצוב מונפש בפרסום המהנה והשובב שלהם. העיצוב עם התנועה מתחבר לאנרגיה הצעירה של המיתוג בעזרת תנועות דינמיות ואיורים מלאי חיים שממחישים בעוד דרך את מהות המותג.
  • Google
    הקמפיינים השיווקיים של גוגל מצליחים למנף עיצוב פשוט ושנון כדי להסביר ולקדם את המוצרים והשירותים שלהם. עיצוב התנועה שלהם משקף את אישיות המותג שלהם – אינטליגנטי אך ידידותי.
  • NETFLIX
    נטפליקס משתמשת בעיצוב עם תנועה בפתיח של הסדרות והסרטים שלה, ובנקודות קידום מכירות וזאת כדי להעביר במהירות את הנושא והאופי של כל סדרה / סרט. פתיח בסגנון הזה מושך את הצופים אל העולמות הייחודיים של כל סדרה / סרט.

אז איך זה שהשימוש בעיצוב מונפש ממשיך לנסוק?

אנו נמצאים בעידן של התפתחות טכנולוגית בלתי פוסקת, הטכנולוגיה אפשרה להפיק אנימציות ואפקטים חזותיים מתוחכמים במהירות רבה ובעלות נמוכה יותר. תוכנות משוכללות כמו Adobe After Effects מעניקות יכולות מתקדמות בידי מעצבים גרפיים ומפיקי וידאו. הפיתוחים האחרונים בתוכנות הללו מאפשרים להם להציג אנימציות תלת מימדיות מורכבות וסימולציות דינמיות בצורה זורמת בזמן אמת. גם עקומת הלמידה ירדה, עם מדריכים רבים אונליין ואתרים ייעודיים.

גם ברשתות החברתיות

לא מן הנמנע שגם ברשתות החברתיות נוצר מרחב עצום ומשגשג לעיצוב מונפש. פלטפורמות כמו יוטיוב, טיקטוק ואינסטגרם נשלטות ע"י סרטונים קצרים אשר מושכים את העין, מעבירים מידע ועם אופי מכירתי.
טיפוגרפיה מסוגננת ואפקטים של טקסט תזזיתי מרתקים את הצופים אשר גוללים בפיד האינסופי.
מותגים משתמשים בעיצוב מונפש כדי למשוך תשומת לב ולהעביר מסרים שיווקיים בערוצים הדיגיטליים תוך שניות ספורות. ואפילו הפקות סרטים גדולות משתמשות בשירותי עיצוב מונפש כדי ליצור את הבסיס האמנתי והטריילרים לסרט.

עיצוב מונפש מול עיצוב סטטי

בחזית היצירתיות, השימוש בעיצוב המונפש מוביל בפער על העיצוב הסטטי, מהסיבה הפשוטה שעם תוספת תנועה אפשר להמחיש דברים רבים יותר מה שבעיצוב סטטי לא ניתן לבצע. תוספת מרחב הזמן מאפשרת לסיפורים להתפתח, לעצמים להשתנות ולרעיונות להתגשם מול עיננו. בעזרת עיצוב מונפש ניתן להכווין את תשומת לב הצופים דרך מידע רב ומסובך ולהציגו בצורה פשוטה וברורה. האנימציה תורמת להפעלת דימיון הצופים שיכול להתפשט לאינסוף כיוונים, לעומת תמונה סטטית שיותר מוגבלת מהבחינה הזו.

ויש עוד…

שימוש באנימציות גם בשידורים חיים מתרחב באופן משמעותי. שידורי ספורט משתמשים בעיצוב מונפש כדי להציג נתונים סטטיסטיים, פרטים על הסגל וניתוח המשחקים תוך כדי השידור.
במשדרי החדשות משתמשים במפות מונפשות, טבלאות ודיאגרמות שונות כדי להסביר בצורה מיטבית את האירועים החדשותיים. סרטוני מוזיקה כוללים אפקטים מרהיבים המשולבים עם הקצב ומעצמים את חוויית השמיעה עם חווית הצפייה. אפילו בהופעות חיות והצגות תיאטרון משולבות אנימציות בכדי להעצים את החוויה.

3 סיבות למה כדאי למותגים להשתמש בעיצוב מונפש

הנוף הוירטואלי והדיגיטלי של היום הוא מאוד ויזואלי. טווח הקשב שאנשים מקדישים התקצר בצורה דרסטית. עיצוב מונפש הפך להיות כלי יקר ערך עבור מותגים שרוצים לתפוס את תשומת הלב של הקהל ולהעביר מסרים שיווקיים עוצמתיים החולשים על כל הפלטפורמות שלהם.

להלן שלושת הסיבות המובילות מדוע המותג שלך צריך לשלב עיצוב מונפש:

  1. חידוד המסרים: האנימציה מוסיפה חיים לעיצובים חזותיים סטטיים, ומאפשרת לך כמפרסם להדגים מוצרים ושירותים בפורמט שמשאיר חותם ומושך את העין.
  2. בידול: עיצוב מונפש מאפשר לך יכולת להתבלט מול המתחרים ולתפוס את הקהל שלך דרך בניית סיפור מותג ומידע המעביר חזותית את הזהות, האישיות והנרטיב הייחודיים למותג המתחרה בשוק תחרותי.
  3. למודעות כללית: אם החברה שלך מחפשת ליצור חיבור רגשי, לשתף את היעדים שלה, להסביר מושגים מורכבים, להשיק מוצרים, לקדם מבצעים או פשוט לעורר מודעות – עיצוב מונפש הוא הכרח אסטרטגי.

ולסיום…

עיצוב מונפש הוכיח לא פעם שהוא הרבה יותר מסתם אפקטים נוצצים. זהו חלק חיוני של איך לספר סיפור בערוצים הדיגיטליים, שיביא למעורבות ויגביר את התקשורת עם הקהל. היו מוכנים לראות איך האנימציות ממשיכות להתרחב על פני פלטפורמות מגוונות ולחצות לגבולות חדשים כמו AR ו-VR (מציאות מדומה/ מציאות רבודה). האפשרויות מוגבלות רק על ידי הדמיון של היוצרים. אם אתה רוצה לשלב גרפיקה תנועה במיתוג שלך, אבל לא יודע מאיפה להתחיל, צור איתנו קשר עוד היום ואפשר לנו לעזור לך להפיח חיים חדשים במותג שלך.

Skip to content