דרושה מתיחת פנים למותג

הגעתם לשלב בו החברה שלכם גדלה, מתפתחת וצומחת בהתאם לדרישות הזמן והטכנולוגיה, זה אומר שהיעדים והמיצוב שיצרתם הצליח להביא אתכם לשלב הבא באבולוציה העסקית שלכם וזה גם אומר שהגיע הזמן לבסס מחדש של הצעת הערך הייחודית שלכם, לעדכן את תפיסת המותג ולהתאים את כל אלה לשוק המשתנה וקהלי היעד.

במילים אחרות, לקחת את כל הטוב במותג הקיים, לרענן אותו, לחדש אותו ולהציג אותו בצורה עכשווית.

מתיחת פנים זו, טומנת בחובה תהליך אסטרטגי עסקי ומיתוגי עמוק שבו נשאלות שאלות כמו – כיצד להציג ולתקשר לקהל היעד את הזהות החדשה ואת התמורות שהיא מביאה איתה? כיצד להתאים את המיצוב הכללי לשוק? כיצד להתיישר טוב יותר עם היעדים העסקיים הנוכחיים וקהל היעד?

בניית אסטרטגיית מסרים אפקטיבית היא חלק בלתי נפרד מהתהליך הזה, שכן היא מעצבת את האופן שבו החברה מתקשרת את הזהות וההצעות החדשות שלה החוצה לקהל.
אז איך עושים את זה?

שלב 1: הערכה ומחקר

מיתוג מחדש חייב להתבסס על נתונים ופחות על טעם אישי ואינטואיציה, ולכן, הערכה ומחקר הם צעדים קריטיים ראשונים שאין לפסוח עליהם.
כדי להמציא את עצמכם מחדש עליכם לדעת לא רק מי אתם ומה היעדים שלכם, אלא חשוב לא פחות להבין את השוק אליו אתם משתייכים, לאן נושבת הרוח, מי המתחרים שלכם, כיצד הם פונים לקהלים, לאילו קהלים הם פונים, מה הלקוחות חושבים עליהם וכו'… ממש לחזור לרמת התכנית העסקית המקורית ולבחון את השוק, את המתחרים ואת קהלי היעד. כשיהיה בידכם כל המידע תוכלו להסיק ממנו תובנות משמעותיות לגבי המותג שלכם ומה יהפוך את התהליך למוצלח.

מה עושים כדי להשיג את המידע?

ניתוח השוק הנוכחי

כולם עושים את זה, ואם אתם שחקן משמעותי תהיו בטוחים שעושים את זה גם לכם:
תרגלו אחר המתחרים שלכם – זהו טרנדים ויזואליים, עקבו אחר השירות ומי קהלי היעד. מתוך זה תנסו להבין מה היא הצעת הערך הייחודית שיש לכם, מה אתם עושים אחרת או טוב יותר. ייתכן ואתם דומים מאוד למתחרים וזו הזדמנות להבין מה השוק צריך, מה הביקושים וכו'…

תפיסת המותג הנוכחית של החברה שלכם

מה שרואים מכאן לא רואים משם, זה נכון גם במקרה הזה. מה שחשוב הוא מה שאחרים חושבים על המותג שלכם ופחות מה אתם חושבים. בצעו הערכה מקיפה, לא רק של החוזקות, החולשות והבידולים של החברה שלכם, אלא גם של האופן שבו המותג שלכם נתפס על ידי קהל היעד שלכם והשוק הרחב יותר. מתוך כך תוכלו להסיק מה התמורות הנדרשות, כיצד אתם רוצים להיתפס בפני הקהל שלכם.

 קהל היעד – מי הם, מה הם רוצים ומה הם צריכים?

אתם רוצים לשמור על הקהל שלכם ולצרף קהל חדש. הדרך הטובה ביותר היא להיות קשובים לצרכים שלהם, לזהות את ההעדפות שלהם ונקודות הכאב הדורשות טיפול. חשוב לא רק להבין מה הבעיות אלא לפעול לפתרונן ולשקף את העשייה שלכם בנושא. יתכן וחלק מהפתרונות מיושמים אצל המתחרים שלכם.

לאסוף תובנות

תשאלו כל מי שיהיה מוכן לענות על חוויות וטרנדים. תשאלו את הלקוחות, יועצים בתחום, היו אתם לקוחות סמויים. תשאלו את עצמכם את כל השאלות האפשריות סביב השאלה הגדולה – כיצד המיתוג החדש ישרת אתכם. יש לכם את התשובות? רק אז תתקדמו לשלב הבא.

market research

שלב 2 : מסרים אפקטיביים

ככל שאתם מתקדמים בתהליך המיתוג מחדש, אתם מבינים עד כמה חשוב להעביר מסרים מדויקים וברורים ללקוחות קיימים וללקוחות פוטנציאליים. כדי שהם יבינו אתכם תצטרכו להתאים את שפת המותג לשפה שלהם. תתייחסו למסרים הללו כמו גשרים המחברים את הזהות החדשה של המותג שלך לשוק היעד שלכם, לתעשייה שלכם ולכל מי שבמקרה נתקל במותג שלכם.

מסמך מסרים לתקשור מהות המיתוג החדש והערך שלו

בשלב הזה אתם כבר אמורים לדעת מה המסר שאתם מנסים להעביר.
תהיו יצירתיים אבל לא מתחכמים – המטרה היא שהמסר יגיע מדויק ומזוקק ככל שניתן. בידקו האם המסרים האלה אכן אפקטיביים ומקרבים אתכם ליעדים שלכם.

רגישות תמיד מוערכת

זוכרים שבשלב הראשון אמרנו שכדאי לזהות נקודות כאב של לקוחות? זו ההזדמנות להשיב להם. מסר טוב לא רק מציע פתרון אלא חושף הבנה עמוקה של הלקוח ומייצר אמינות ואמון.
השפה שלכם צריכה להיות ברורה, תמציתית, משכנעת ועקבית בכל ערוצי התקשורת. מסרים טובים הם הבסיס להצלחה. מסר קצר ותמציתי לוכד את תשומת הלב בעולם שופע במסרים ובמידע, שפה משכנעת מעוררת רגשות ומהדהדת. על ידי שמירה על עקביות בכל ערוצי התקשורת, המותג שלכם הופך לסיפור. זו המטרה אליה אתם צריכים לכוון.

שלב 3: יצירת תוכן

עכשיו, אתם בשלב שכבר ברור לכם מה המסרים שבכוונתכם להעביר, הגיע הזמן להחליט איך תעבירו את המסרים ואיפה נמצא הקהל שלכם. תוכן משכנע יעורר את המותג שלכם. תוכן משכנע הוא תוכן אמין, משמעותי, בעל השפעה ושיש בו גם ערך.

הקול הייחודי שלכם

אם למותג שלכם הייתה אישיות מה היא הייתה אומרת? כיצד הייתה מושכת אליה קהלים פוטנציאליים? הקול והטון שלכם הוא שמגדיר את הוויב של המותג שלכם, הוא זה שיוצר את ההבדל בין מותג זכיר למותג נשכח. תהיו עקביים, תתאימו את התוכן למדיה הרלוונטית. מייל שונה ממדיה חברתית, מבלוג או מסרטון.
כמו תמיד, תהיו עקביים ותהיו עצמכם. זה טרנד שלא חולף…

תגיעו לקהלים שלכם

איך תספרו לכל העולם ואשתו את הסיפור החדש שלכם? היום יש כל כך הרבה אפשרויות. השתמשו בכל צורות העברת המסרים – כתיבה, סרטון, מאמרים, תמונות. גם כאן שמרו על עקביות והקלו על הקהל לזהות אתכם איפה שלא יהיו. כלים אלה יעזרו לכם להפיח חיים בזהות המחודשת שלכם ולהפיץ את הבשורה.

content creation

בקיצור ולעניין

כשזה מגיע לאבולוציה של המותג שלכם, חשבו על מיתוג מחדש כדי לא לעמוד במקום.
מדובר בתהליך מורכב שלוקח זמן אבל גם מייצר הרבה ריגושים ותקווה לצמיחה והתחדשות.

ב-NOW BRANDING, לא רק שאנחנו יודעים להוביל מהלך מיתוג מחדש במקצועיות, אלא אנחנו גם האנשים שכתבו את הבלוג הזה 😉 דברו איתנו.

Skip to content