3 עצות להגדלת המעורבות עם הפרסום שלכם ברשתות חברתיות

לפני כמה חודשים ארגנתי קמפיין פרסום פשוט ברשתות חברתיות כדי לקדם ובנר. מסרתי למומחה שלנו לרשתות חברתיות את כל מילות המפתח הרלוונטיות, את קהלי היעד ואת המדינות הספציפיות אליהם רצינו לכוון, וחיכיתי לתוצאות. אחרי השבוע הראשון של הרצת הקמפיין שמתי לב שהלחיצות שקיבלנו היו מחוץ לטווח הפרמטרים שהוגדר. חקרתי את הנושא והבנתי מה השתבש. שינינו כמה דברים במילות המפתח ובקהל היעד בהסתמך על ניתוח הנתונים, והשתדלנו לכוון למיקומים אפילו יותר ספציפיים. חיכיתי שבוע נוסף, ואז הקמפיין עלה על המסלול הנכון וקיבל מאות לחיצות מהלקוחות הרצויים.

האם יכולנו למנוע את "הטעות" הזאת מלכתחילה?  מה הייתי יכול לעשות כדי להבטיח שזה לא יקרה שוב בקמפיינים עתידיים? איך נוכל לוודא שנביא את מודעות ה-PPC (תשלום לפי לחיצה) שלנו לקהלי היעד הרצויים?

בעולם שבו כולם מתחרים על שטח פרסום מוגבל, האמינו או לא, נהיה הרבה יותר קשה לגרום לאנשים להפסיק לגלול ולשים לב למודעת פרסום. לכן כל-כך חשוב להכין את הקמפיינים שלכם כראוי, כדי שלא תבזבזו צפיות או לחיצות על קהל יעד לא רצוי.

להלן 3 עצות שנועדו לכוון את יעדי קמפיין הפרסום שלכם ברשתות חברתיות כך שהוא יניב תוצאות טובות יותר.

  1. חקרו את קהל היעד וגבשו פרופיל של אישיות הקונה הפוטנציאלי שלכם
  2. גלו איפה קהל היעד שלכם מבלה באינטרנט
  3. גבשו אסטרטגיה למקסום התקציב ולקבלת ההחזר הטוב ביותר על ההשקעה שלכם
social media ad campaign targets to yield higher results

חקר קהל יעד

אם יש לכם מזל, אז צוות השיווק שלכם כבר יצר פרופיל של אישיות הקונה הפוטנציאלי ביחד עם צוות המכירות. אם לא, אני ממליץ בחום לעשות את זה. זה רק הצעד הראשון להבנת קהל היעד הרצוי לקמפיין שלכם. למעשה, הייתי ממליץ לחזור ללוח השרטוט בו ציירתם את פרופיל הקונה הפוטנציאלי שלכם, להוציא משם את המונחים והמאפיינים שלא עברו את הסינון ולגבש רשימת קטגוריות שייכללו בקמפיין. פרופיל האישיות של הקונה הפוטנציאלי יסמן עבורכם קבוצה ספציפית מאוד של אנשים, ולפעמים צריך להוסיף מונחים נוספים, כמו קטגוריות או מאפיינים מסוימים, כדי להרחיב את קהל היעד שלכם.

אחרי שיש לכם כל הקטגוריות או המאפיינים האלה, השלב הבא הוא להתבונן על מיקום היעד שלכם. אנשים רבים, אפילו בסיפור שלי שהבאתי למעלה, עושים את אותה הטעות. אוסיף את ארה"ב בתור מיקום היעד שלי ואקבל אנשים מארה"ב. אל תתנו לערוץ לבחור איפה בארה"ב הפרסומת תוצג, שכן ייתכן שלא תגיעו לאנשים הרלוונטיים בארה"ב אפילו עם הפרמטרים האחרים שהוגדרו. בחרו מדינות וערים ספציפיות. ככל שהמיקומים שלכם יהיו ספציפיים יותר, כך זה יבטיח שהמודעה שלכם תגיע לפיד של קהל היעד הרצוי עבורכם.

אם אתם רוצים ללכת צעד אחד קדימה במחקר ובמיקוד שלכם, תצטרכו לחפור קצת יותר בניתוח הנתונים. שתי הסוגיות החשובות הן ערוצי הרשתות החברתיות בהן הקונה הפוטנציאלי שלכם משתמש יותר מהכול ואתרי האינטרנט האחרים בהם הוא מבקר. יש כלים נהדרים שיעזרו לכם לקבל את הנתונים האלה על מנת להגדיר את יעדי הקמפיין שלכם בצורה מדויקת יותר.

הכירו את הערוץ שלכם

לאחר שתבינו מי קהל היעד שלכם, תצטרכו לגלות איפה הם מבלים את זמנם באינטרנט, כדי שתוכלו לבחור בערוץ הטוב ביותר על מנת להגיע אליהם. כמו כן, גם אם יש לכם מודעת פרסום נהדרת, אין זה אומר שהיא בהכרח תעבוד בכל ערוץ.

לכל ערוץ רשת חברתית יש סגנון משלו. הקפידו להכין את מודעת הפרסום בהתאם לציפיות של משתמשי הערוץ. הנה דוגמה נהדרת: לא מפרסמים ב-LinkedIn תמונה של ארוחת הערב שלכם מאתמול. זה פשוט לא מה שהמשתמשים מצפים לראות בערוץ הזה, ולכן זה לא יעורר מעורבות.

כשם שאתם רוצים לדבר בשפת קהל היעד בהתאם לענף בו קהל היעד שלכם עובד, כך אתם רוצים לוודא שאתם מדברים בשפה הנכונה עבור הערוץ הספציפי.

Marketing campaign ads strategy

בנו אסטרטגיה

אז עכשיו יש לכם קהל יעד ואתם יודעים איפה למצוא אותו. עכשיו מגיע החלק המאתגר, האסטרטגיה.

כאשר רק התחילו להשתמש במודעות עם תשלום לפי לחיצה היו כל-כך מעט פרמטרים לבחירה שאנשים התרגלו פשוט להריץ את הקמפיינים שלהם למשך תקופה מסוימת עם תקציב נתון, ובזה הכול נגמר. כעת אפשר לחפור בפרטים הקטנים של תזמון, תקציב ופילוחים.

על כן, עליכם לגבש אסטרטגיה שתקשר בין קהל היעד, המיקום והערוץ שלכם. זה יעזור לכם למקסם את התקציב ולקבל את ההחזר הטוב ביותר על ההשקעה שלכם.

הדוגמה הטובה ביותר שאוכל לתת כדי להמחיש את הנקודה היא איך לעשות מודעות של שיווק מחדש. כשאתם מתחילים לקבוע את התקציב ולוח הזמנים, אתם לא רוצים שכל הקמפיינים שלכם יתחילו באותו הזמן. עם מודעות של שיווק מחודש אתם רוצים לפתח את תעבורת הגולשים באתר או בדף הנחיתה שלכם לפני שתתחילו בשיווק מחדש. אם לא תחכו, ייתכן שהרשימה שלכם תהיה קצרה מכדי להגיע למישהו בכלל. התחילו מבניית קמפיינים ב-LinkedIn ובפייסבוק, לדוגמה, ואז, ברגע שהקמפיינים האלה רצים כבר כמה חודשים, תוכלו לבנות קמפיין עבור האנשים שהיו מעוניינים, אבל עדיין לא קיבלו את ההחלטה לרכוש.

קרוב לוודאי שאתם יכולים לתאר לעצמכם כי המסר של מודעת הפרסום שלכם ב-LinkedIn ובפייסבוק צריך להיות שונה מזה של מודעות השיווק מחדש. האנשים שרואים את מודעות השיווק מחדש כבר ראו את הפרזנטציה הראשונה שלכם, ולכן עליכם להתייחס לסיבה לכך שהם לא בלעו את הפיתיון בפעם הראשונה.

חלק חשוב נוסף של האסטרטגיה הוא להבין כל אחד מהאנכים אליהם אתם מנסים לכוון. השתדלו שלא לקבץ את הכול ביחד. ייתכן שעבור כל אנך צריך להתייחס לנקודת תורפה ספציפית או להשתמש במונחים שמדברים לאותו האנך. אין זה אומר שאתם צריכים ליצור קמפיין חדש לחלוטין עבור כל אנך, זה רק אומר שעליכם להתאים את הטקסט לקהל היעד.

הצעד הבא

הדבר האחרון והחשוב ביותר הוא לאן לשלוח מישהו ברגע שהוא לחץ על המודעה. משמעות הלחיצה היא שמי שלחץ עליה מעוניין, וכמובן המודעה לא סיפרה לו את הסיפור המלא של המוצר שלכם. זה השלב לגביו קיימת מחלוקת גדולה בקרב אנשי השיווק. האם שולחים אותם לדף נחיתה ייעודי או לדף ספציפי באתר האינטרנט שלכם? לא משנה במה תבחרו, המידע באותו הדף צריך לשכנע את הלקוח הפוטנציאלי לעבור לשלב הבא. התוכן צריך לכלול את 3 הדברים האלה: לבנות אימון, להציג תוצאות ולייצר דחיפות לרכוש מיד.

בתשובה לשאלות שלי מההתחלה, לא קשה לקבל תוצאות בקמפיין פרסום ברשתות חברתיות. בימים אלה אתם לא צריכים להיות מומחים אפילו בשביל להקים קמפיין. אם אתם רוצים לקוחות פוטנציאליים כשירים, כך שתוכלו להציג החזר משמעותי על ההשקעה שלכם בקמפיין, אז עליכם להשקיע את הזמן והמאמץ הנדרשים כדי לתכנן את הכול ולכסות את כל ההיבטים.

אולי תחשבו שכל השלבים וההמלצות האלה ידרשו הרבה זמן, וכל זה רק בשביל קמפיין פרסום פשוט ברשתות חברתיות. עם זאת, השלבים של הכרת קהל היעד שלכם, הבנה איך כל ערוץ מערב את הקהל שלו ויישום המידע הזה כדי לייצר אסטרטגיה יעילה יעניקו לכם נתונים על המוצר והחברה שלכם אותם תוכלו ליישם בקמפיינים שיווקיים רבים אחרים ובפעילויות אחרות.

זכרו שברגע שהקמפיין שלכם כבר רץ, אין להזניח אותו ולתת לו לרוץ לבד. הקפידו לעקוב אחריו, ללמוד מהתוצאות ולבצע שינויים ככל שיידרש כדי לקבל תוצאות טובות יותר.

Skip to content