קבלו תמיכה של צוות שיווק ומיתוג חיצוני

בפגישה עם לקוח פוטנציאלי שהייתה לי לא מזמן הם שאלו אותי: "כמה זמן ייקח עד שנתחיל להריץ קמפיין?" בהתחלה לא הייתי בטוח האם הבנתי את השאלה. אחרי שחשבתי על כך כמה שניות, הבנתי שגם הלקוח לא הבין את השאלה שלו. העיתוי הזה היה מוקדם מדי בשביל לתת ציר זמן, אבל התבקשתי לתת הערכה על סמך הניסיון שלי. בהתחלה אמרתי שלושה חודשים, לפי הכלל הסטנדרטי של קביעת תאריך יעד מאוחר יותר כדי שניתן יהיה לספק את העבודה מוקדם יותר. 

לאחר מכן התחלתי לסגת מעמדתי, כדי שהם יבינו מאין הגיע לוח הזמנים הזה, והסברתי מה הייתי צריך לעשות כדי לתת להם ציר זמן מדויק יותר. יש 3 דברים להם הייתי זקוק כדי שנוכל להתחיל.

  1. שיתוף של כל המידע שיש ברשותכם על המוצר
  2. מה אסטרטגיית הצמיחה הכללית לשנים הקרובות?
  3. צריך סובלנות ולמידה כדי להגיע לנקודת מבט משותפת, כדי שכולם יהיו באותו ראש

שיתוף הוא אכפתיות

לפני הכול, אני זקוק למידע. אחרי שנים של גיבוש אסטרטגיות שיווק גיליתי כי רוב החברות לא משתפות באינטרנט את כל המידע שיש ברשותן אודות החברה. בדרך כלל יש כמות מכובדת של מידע על המוצר שאינו משותף עם הציבור. לא מפני שהחברה מסתירה משהו, הם פשוט בדרך כלל לא רואים ערך בשיתוף המידע הזה, או הם לא מצאו דרך להפוך אותו לרלוונטי עבור הקורא הממוצע.

אז כאשר סוכנות מבקשת מידע, הקפידו לשתף כמה שיותר מידע. שתפו מידע על תרבות החברה, על מה שמניע אותה, על רעיונות שגנזתם או לא אהבתם, ואפילו רעיונות שלא עבדו. ככל שהסוכנות תקבל יותר מידע, כך יש סיכוי גבוה יותר שהיא תצליח לספק שירותים ברמה גבוהה.

זה כולל גם גישה לנתונים שהם אספו מ- Google Analytics, מתוכנת ניהול קשרי הלקוחות שלהם, תוצאות של קמפיינים בעבר ובהווה וכמובן רשתות חברתיות.

השלב הזה חשוב כדי שנוכל ללמוד על החברה, על הדברים הטובים, הרעים והמכוערים.

הבנת צמיחה

הדבר השני, והסוגיה הזו בדרך כלל הופכת לשאלת הביצה והתרנגולת, היא הידיעה איזו צמיחה אתם מעוניינים להשיג? לא עם קמפיינים שיווקיים או מיתוגים, אלא מה אסטרטגיית הצמיחה הכללית לשנים הקרובות. אם החברה לא יודעת לאן פניה, זה יכול לגרום לבעיות רציניות בגיבוש האסטרטגיה השיווקית. זה גם יפעיל עומס מיותר על צוות השיווק שיידרש לנחש את זה במקומה של החברה.

החלק החשוב ביותר של כל קמפיין הוא לוודא שהיעדים שלנו מתיישרים עם יעדי המכירות של החברה. על החברות להבין מה נתח השוק שלהן ולאיזו צמיחה פוטנציאלית הן יכולות להגיע ב-5 השנים הראשונות, כדי שנוכל למצב אותן כראוי. אנו מודדים את התוצאות לפני הקמפיין, במהלכו ואחריו על סמך היעדים הללו.

לדוגמה, יש פער עצום בין הכנת קמפיין שמנסה לכוון ללקוח חדש אחד או שניים לעומת קמפיין שנדרש להביא מאות לקוחות חדשים. כל האסטרטגיה, החל מקביעת הערוצים, המסרים והתקציב, תהיה שונה לחלוטין.

לאחר שהבנו את הכיוון של החברה, עלינו להתבונן על קהל היעד שלה. זאת המשימה של גיבוש אישיות היעד שלכם. השלב הזה חיוני בהכנת קמפיין. זה עוזר לנו לתאר מאפיינים אישיים וגם את המיקום הגיאוגרפי, המתחרים ואיפה קהל היעד שלכם מבלה באינטרנט. שלא לדבר על כך שלעתים קרובות התרגיל הזה מביא לנו הרבה מילות מפתח חדשות בהן ניתן להתמקד.

 

נקודת המבט השלישית

הדבר האחרון הוא להגיע לנקודת מבט משותפת, כך שכולם יהיו באותו ראש. כשיש קבוצה של אנשים מבודדים שעובדים על פרויקט כלשהו, בתור אנשים שבאו מבחוץ, אתם לא יכולים לצפות מכולנו להיות באותו ראש אחרי פגישה אחת. העובדים שלכם שקועים במוצר שלהם ובמה שלפי דעתם יכול להיות הכיוון הפוטנציאלי. נדרש זמן כדי שמישהו מבחוץ יצליח לגבש אסטרטגיה ולבנות מותג שידבר אל בסיס הלקוחות שלהם.

זאת הסיבה העיקרית לכך שכל-כך חשוב לשתף כמה שיותר מידע ותובנות על פוטנציאל הצמיחה של החברה שלכם. אם אתם רוצים שמישהו מבחוץ יחשוב באותו ראש כמוכם, אנו זקוקים לכל המידע האפשרי.
מישהו מבחוץ יכול להתבונן על כל הנתונים האלה ולנתח אותם, אבל להגיע לתובנות שונות לחלוטין… וזה בסדר. אנחנו יכולים להתבונן על רעיון שכשל או רעיון שלא אהבתם ולהחיות ולשנות אותו כך שהוא יעבוד בשבילכם. רעיונות רבים רק זקוקים לשינוי אחד או שניים כדי שהם יהיו בדיוק מה שאתם צריכים.

אם רעיון כלשהו לא עבד אצל עובד שלכם, אין זה אומר שהוא בהכרח לא יעבוד אצל מישהו מבחוץ.

הדבר העיקרי הנדרש כדי להגיע לנקודת מבט משותפת הוא סובלנות ולמידה. כל מייסד של סטארט-אפ יכול להעיד כמה קשה להסביר את המוצר שלהם, כך שאנשים פשוט לא מצליחים להבין את העניין לא אחרי הניסיון הראשון, לא אחרי הניסיון השני ואפילו לא אחרי הניסיון השלישי. אנשי מקצוע מוכשרים בתחומי השיווק או המיתוג ישאלו אתכם המון שאלות כדי להכיר אתכם ואת המוצר שלכם טוב יותר. אולי חלק מהשאלות יישמעו מוזרות, אבל יש להן מטרה: להגיע אל מסרי הליבה ולזהות של החברה.

אז אם אתם מתכננים להביא אנשים מבחוץ כדי לגבש את אסטרטגיית השיווק או המיתוג שלכם, העצות האלה יגרמו לקבוצה מבחוץ להרגיש חלק מהצוות. והדבר החשוב ביותר, זה יאפשר לנו להגיע ליעדי הצמיחה שלכם.

האם אתם מוכנים לצעד הבא?

Skip to content