אסטרטגיה דיגיטלית על קצה המזלג

הערכת אישיות הקונה הפוטנציאלי

קודם כל צריך להכיר את המותג באמת, על-ידי מחקר והבנת התכנית השיווקית והלקוחות הפוטנציאליים של המותג. לאחר מכן מחלקים את הלקוחות לקבוצות, כלומר אישיויות הקונים הפוטנציאליים. מיפוי כל האישיויות הרלוונטיות למותג – באופן ישיר או עקיף. הגדרת האישיויות של הקונים הפוטנציאליים, עוד לפני שהם בכלל מודעים לכך שהם זקוקים לשירותים שלכם. וגם זיהוי כל סוגי התפקידים / האנשים / המקומות בהם יכול להיות הקונה הפוטנציאלי – כך שבמהלך המסע שלהם בעולם הדיגיטלי (בשילוב עם העולם המודפס) נוכל לחשוף את אותם הקונים הפוטנציאליים למותג שלכם – במידה כזו שהם ירצו לרכוש את המוצרים או השירותים שלכם.

מיפוי ובחירת ערוצים

בשלב הזה חשוב למפות בזהירות את הערוצים בהם קיימים לקוחות פוטנציאליים שלכם ואת השלבים השונים, כלומר המשפך השיווקי. פנייה ראשונית דרך ערוצים דיגיטליים ולאחר מכן אינטראקציות דיגיטליות או פיזיות בשלבים הרלוונטיים של המשפך.

אנחנו יכולים להגדיל את המודעות באמצעות מודעות לא פולשניות, ואחריהן באים נכסים דיגיטליים שמעודדים את הלקוחות הפוטנציאליים ללחוץ על הקישור / להוריד את החובות או הספרים הרלוונטיים / לצפות בסרטונים. אנחנו למעשה נותנים לקונה הפוטנציאלי ערך מוסף בזכות חשיפתו למותג שלכם.

מותגים גדולים רבים אתם אנחנו עובדים חושבים שהם לא צריכים להיות בערוצים כמו פייסבוק או טוויטר. אז אני שואל אותם שתי שאלות:

  1. האם אתם מכירים את דפוסי הגלישה של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם? כי אנחנו יכולים לגלות בקלות כמה מהקונים הפוטנציאליים שלכם באמת מבלים פייסבוק.

אחרי הכול, אם הקונים הפוטנציאליים שלנו מבלים זמן רב בערוצים מסוימים, האם לא נרצה שהם ייתקלו במותג שלנו מדי פעם? אפילו אם אנחנו מדברים על רשתות חברתיות שפחות נקשרות לעולם ה-B2B. כי אנחנו מדברים על אנשים: רוכשים, מהנדסים, מנכ"לים… ואנו רוצים לחושף אותם למותג שלכם ולהגדיל את המודעות. ולא באמת משנה איפה זה יקרה.

האישיויות שלנו: אנחנו משתדלים למשוך אנשים בעלי תפקידים מסוימים, ואנחנו מדברים עם B2B. זה לא מסחר אלקטרוני או מוצר אותו אפשר פשוט לאסוף ממדף. חשוב לזכור שבעולם הזה B2B ומודעות הם הכול. מצד שני, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם פונים באופן אוטומטי לחברות שהם זוכרים ואתן הם נהנו לעבוד. כל האנשים האלה נמצאים ברשתות חברתיות, כמו כל השאר. אז למה לא לתת להם תזכורת עדינה לכך שגם המותג שלכם נמצא שם? זה לא באמת משנה איפה הם נתקלו בכם. פייסבוק טוויטר מעניקים חשיפה לא פחות טובה מערוצים אחרים שהם "עסקיים יותר".

Digital marketing strategy for B2B

תכנית תוכן לשיווק B2B דיגיטלי

תוכן הוא אולי המשימה הכי קשה מכל המשימות של שיווק B2B דיגיטלי, שכן זה דורש הרבה יותר מסתם למצוא את הערוץ הדיגיטלי הנכון למסר הנכון. אנחנו יודעים שיצירת תוכן לכל אחד משלבי התהליך ולכל תפקיד היא כמעט "משימה בלתי אפשרית" עבור רוב הארגונים. בגלל זה אנחנו משתמשים בטכנולוגיה לניהול תוכן, כדי שנוכל לנצל את הידע של מומחים. לאחר מכן אנו מחלקים את התכנית לשלבים ומייצרים נכסים מבניים, בהתאם לסוג הפלטפורמה ולאישיות היעד.

האסטרטגיה והטקטיקה של הקמפיין

לאחר ניתוח אישיות הקונה הפוטנציאלי, מיפוי מסע הלקוח, הערכת הערוצים המיטביים וכתיבת התוכן, השלב הבא הוא לבנות תכנית מקיפה לביצוע. מאחר שאנחנו לא סתם סוכנות דיגיטלית, אלא גם סוכנות לשיווק B2B, אנו יוצרים קמפיינים עם מודעות פרסום שמתאימים לאסטרטגיות השיווקיות של לקוחותינו. יחד עם מקצועני התקשורת השיווקית שלנו אנחנו מגבשים תכנית פעולה מיטבית שתתאים ליעדים העסקיים והשיווקיים של החברה.

מדידה ומיטוב

כשמדובר ב-B2B, חברות שונות מגיעות לתוצאות שונות בעולם הדיגיטלי. בגלל זה אנחנו מיישמים את הטכנולוגיה שלנו שהוכיחה את עצמה בשטח, על מנת לחשוף קונים פוטנציאליים שונים לקמפיינים שונים באותו הזמן. כך המדידה והדיווח שלנו (ולאחר מכן המיטוב) מתבססים על הכלים הטכנולוגיים המשמשים עבור מגזר יעד מסוים. הדוחות מותאמים עבור האישיויות העסקיות השונות. לבסוף, כל תוצאות המדידות מגובשות לתצוגה פנורמית של 360 מעלות, אותה אנחנו מציגים ללקוחותינו על בסיס קבוע – כדי לאפשר להם להבין את הביצועים הדיגיטליים שלהם.

Skip to content