מה המשתמש רוצה

העירו כל מומחה לחוויית משתמש באמצע הלילה, והוא יגיד לכם לשים דגש על גיבוש חוויית משתמש פשוטה וידידותית. זה כלל אצבע המהווה בסיס לכל פרויקט חדש.

 

לא תמיד קיימים משאבים זמינים להגדרת חוויית המשתמש, וחוויית המשתמש עשויה להשתנות ממקום למקום או מפלטפורמה לפלטפורמה (לדוגמה, מחשב שולחני בעבודה מול טלפון נייד בבית). עם זאת, יש הנחיות בסיסיות אליהן צריך להתייחס בלי קשר לפלטפורמה, למיקום או לתקציב – על מנת לייצר מערכת יחסים חיובית עם הלקוח.

מה המשתמשים למעשה מחפשים במהלך "החוויה הדיגיטלית" שלהם?

התשובה לשאלה הזו מורכבת ותלויה בגורמים רבים, כולל המשתמש והפלטפורמה. אין תשובה נכונה אחת.

אבל נציג את שתי הנקודות העיקריות שכדאי לקחת בחשבון:

 1- דו-שיח

נוחות: המשתמש רוצה להרגיש בנוח, ולא מאוים. המשמעות של חוויית משתמש טובה היא שהמשתמשים יודעים איפה הם נמצאים בכל רגע נתון ולאן הם צריכים להתקדם. על כן, אתם צריכים לדעת מי המשתמשים שלכם כדי להבטיח שהם יכולים להבין את שפת הממשק.

שמרו על שפה ברורה ופשוטה ועודדו את המשתמשים לרכוש את המוצר שלכם על-ידי צמצום ההתנגדות.

ודאו שהמשתמשים יודעים איך ליצור אתכם קשר. הפרטים ליצירת קשר צריכים לבלוט, והאתר שלכם צריך לשדר אמינות, שקיפות ובטיחות.

הציגו כל הזמן את הנתונים הרלוונטיים והעדכניים.

היו מודעים לצרכים המשתנים של הלקוחות: זה יוצר הרגשה שאכפת לכם מהלקוחות ואתם חושבים עליהם.

 2- המשכיות וזרימה

שמרו על פשטות: ודאו שקל ללקוחות לבצע הזמנה או לבקש מידע ותמיכה. זה צריך לזרום באופן טבעי.

שמרו את הנתונים האישיים: לפי הצורך, שמרו את פרטי החשבון של המשתמשים ואת הפעילות הישנה שלהם כדי להקל עליהם בביקור הבא שלהם באתר שלכם.

שמרו על עקביות: עקביות בכל דפי אתר האינטרנט תקל במידה משמעותית על מציאת מידע ותגדיל את הנגישות.

תזרים נתונים: קטגוריות תוכן והצעות הגיוניות נוספות ישפרו את חוויית המשתמש וייצרו תזרים של פעילות.

פלטפורמה משלימה: מעבר חלק בין פלטפורמות ונקודות מגע יתרום לחוויית מותג חיובית ומקיפה.

לדוגמה, הבטחת תשובה מהירה לפניות, לשיחות טלפון ולהודעות אימייל שנשלחו באמצעות האתר.

התחשבות בדברים האלה כשאתם מתכננים את הממשק הדיגיטלי שלכם מציבה את המשתמשים במרכז ויוצרת ערך מוסף אמיתי עבור כל מבקר. גם אם המשתמשים שונים מבחינת אופן החשיבה ורמות התסכול שלהם – חשוב ליצור ממשק ייחודי ככל האפשר, אבל ממשק ידידותי למשתמש ויעיל –עבור הלקוחות ועבורכם.

Skip to content