מצגת אחת שווה יותר מאלף מילים

אוי לא! רק לא עוד מצגת… זה מה שעובר לרובנו בראש כשיש משימה כזאת על הפרק.

אבל מה אם המצגות היו שונות?
מה אם הן יהיו מרתקות, מעוררות השראה ומעלות נקודות למחשבה?
מה אם הן יצאו מהמסגרת המקובעת של סקירת גודל החברה ובעצם יספקו ערך ליושבים בקהל?
מה אם הן באמת יצליחו להניע לפעולה?

מצגת אחת שווה הרבה יותר מאלף מילים, והרבה יותר מתמונה. מצגת טובה יכולה להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון, בין כיבוש היעד העסקי לבין יצירת רושם שלילי.

כנראה שכולנו התנסנו ביצירת מצגת כזו או אחרת במהלך הקריירה, ולכן חשוב לנו לשים את הדברים על השולחן – יצירת מצגות היא מקצוע בפני עצמו, ומדובר בעולם ומלואו. הרבה מעבר לכלים הבסיסיים שיש ל- PowerPoint להציע.

דיאגרמות פאי, גרפים וטבלאות – Out.
אינטראקטיביות, יצירתיות והשראה – In.

מצגת מספרת סיפור

מצגת משקפת נתונים, מראה את החברה או העסק באור חיובי המשדר צמיחה והצלחה. זה מידע שאין לוותר עליו והוא מהווה בסיס לכל מצגת עסקית.

אבל מה אם הייתם יוצאים מהשבלונה הזו, משלבים את המידע תוך שאתם מספרים את הסיפור שלכם, מעוררים השראה, הארה, הזדהות? מעניקים ערך מוסף לצופים במצגת ובכך מעוררים רגש ומייצרים זכרון חיובי הקשור בעסק שלכם.

presentation storytelling

אמנות ההצגה

בניית מצגת PowerPoint יוצאת דופן היא אמנות. לא עוד מצגות אינפורמטיביות של נתונים ומידע יבש, אלא מצגות זכירות, מרגשות ומעוררות השראה.

קבלו מאיתנו 7 טיפים איך לעשות את זה נכון:

1. יצירת ערך לקהל

תחשבו על עצמכם, יושבים בכנס, ישיבה או הרצאה, צופים במצגת. אם משהו אחד יתפוס את תשומת לבכם, המציג עשה את שלו, מעתה תזכרו אותו. אם תדעו לאפיין את הקהל שלכם ולגעת בנקודות הכאב שלו, תוכלו לדעת איך להעביר את הסיפור שלכם כך שיעורר השראה, או אולי אפילו להניע לפעולה.

מצגת למשקיעים תראה אחרת לחלוטין ממצגת היכרות עם החברה. יש להתאים את המצגת גם לארצות שונות ולבעלי תפקידים שונים.
שאלו את עצמכם:

  • אילו חששות עשויים להיות להם?
  • אילו בעיות הם מבקשים לפתור?
  • איך אנחנו יכולים להניע אותם לפעולה?

התאמת התוכן שלכם כדי להתמודד עם שאלות אלו היא המפתח. לאחר שתבינו את הכאבים של הקהל שלכם, חקרו ושלבו נתונים, תובנות ופתרונות רלוונטיים שיספקו ערך מוחשי. על ידי כך, תבססו את עצמכם כמקור מידע אמין וגם תבססו קשר עם הקהל שלכם באופן מיידי תוך יצירת בידול מהשאר. 

זכרו – אנשים תמיד יקשיבו לנושא הרלוונטי עבורם. כל השאר זה רק רעש לבן.

2. להתחיל חזק ולהגביר

הפתיחה של המצגת קובעת את כל הטון למה שעתיד לבוא. זו ההזדמנות שלכם ללכוד את הקהל. הזמן העומד לרשותכם הוא פחות מ 10 שניות. אם לא הצלחתם, איבדתם אותו. נסו לרתק את הקהל מההתחלה עם משהו שאינו סטנדרטי כמו עובדה מוזרה, אנקדוטה, שאלות מעוררות מחשבה שביאו לתגובה ומחשבה.

המשימה הראשונית כאמור, היא לעורר עניין וסקרנות, לשמור על הקשב של הקהל אתכם עד שתסיימו לספר את הסיפור ותעבירו את המסר.

3. מה הסיפור שלכם

חשבו על המצגת שלכם כמו על סיפור. תיצרו קו עלילה מבוסס ומהימן עם התחלה, אמצע וסוף.
ההתחלה צריכה להיות חזקה במיוחד, כזו שתשאיר את הקהל אתכם ותגרום לו לרצות לשמוע מה יש לכם לומר. עזרו לקהל שלכם להבין שרצף העלילה יהיה קוהרנטי ויזרום בטבעיות. עלילה בנויה היטב משאירה את הקהל מעורב ומסייעת לו לזכור את המידע בצורה יעילה יותר.

4. עוגנים מעוררי השראה

מעבר להעברת מידע, המצגת שלכם צריכה להיות בולטת ומעוררת השראה עבור הקהל שלכם. שלבו דוגמאות מהחיים האמיתיים, סיפורי הצלחה ואלמנטים חזותיים.

סיפור טוב מחבר את הקהל ברמה האישית, הופך את התוכן לזכיר ויוצר חיבור רגשי שנמשך זמן רב לאחר סיום המצגת.

5. שמרו על הקהל שלכם לאורך כל הדרך

יצירת מעורבות היא מאמץ מתמשך לאורך כל המצגת ולכן שמרו על המתח.
אלמנטים ויזואליים עוזרים מאוד – תמונות, סרטונים וסאונד, אבל, יצירת סקר או פעילות אינטראקטיבית תעורר את הקהל ותייצר מעורבות ואינטראקציה לאורך זמן. אפקט ההפתעה יעורר עניין וזה לבדו ישאיר חותם. מונוטוניות היא אויב המצגות.

engage your audience

6. פחות זה יותר

במצגות – תפסת מרובה, לא תפסת. אחת הטעויות הנפוצות במצגות היא שקופיות עם יותר מדי טקסט. שקופיות צריכות להשלים את המילים שלכם ולא להחליף אותן.

נקודות תמציתיות שמראות את הרעיונות העיקריים יקלו על הקהל שלכם, וגם עליכם, להעביר את המצגת בצורה קולחת ולא להקריא את מה שכתוב בה. פרטו על הנקודות תוך מתן הקשר ודוגמאות רלוונטיות. המטרה שהקהל יתמקד בכם ולא יהיה טרוד או עסוק בקריאת השקף כולו.

7. אקורד הסיום והנעה לפעולה

כשהמצגת מתקרבת לסיומה, זו הזדמנות שלכם לייצר אימפקט חוזר. סכמו את הנקודות העיקריות וחזקו את המסר שלכם. סיימו בקריאה להנעה לפעולה שתשלים ותחזק את המסר שלכם ותגשר על הפער בין הקשבה לעשייה. ההנעה לפעולה חייבת להיות בהלימה למסרים ולמטרות המצגת שלכם: היכרות עם המותג והנכסים הדיגיטליים שלכם, הרשמה לניוזלטר, השתתפות בסדנה או קביעת פגישה. הקהל שלכם ישלים את המסע אם תציעו לו דרך ברורה לפעולה ליישום הידע החדש על מנת שיהפוך ללקוח שלכם בטווח הארוך.

לסיום סיומת

מצגת ה-PowerPoint הבאה שלכם צריכה לייצר חוויה מרתקת וזכירה עבור הקהל שלכם, ותשאיר אתכם בתודעה הרבה אחרי שהמצגת הסתיימה.

אם הגעת עד לכאן ואתם צריכים עזרה קטנה בכתיבה ועיצוב של PowerPoint כזה, בוא לדבר איתנו ב-NOW BRANDING. לא רק שאנחנו מקצוענים ביצירת מצגות יצירתיות, שובות לב ומניעות לפעולה, אנחנו גם האנשים שכתבו את הבלוג הזה😉. אז, פנו אלינו ותוודאו שהמצגת הבאה שלכם תהיה כזו שכדאי לזכור.

Skip to content